November 25, 2010

korang tgk x kisah azri semalam?



sejujurnya dari hati aku, ni pertama kali dlm hidup aku tgk orang yg kena simbah asid jadi seteruk ni. sblom ni aku da pnh tgk mangsa yg disimbah asid dpn mata aku sndri tp xde la seteruk ni. seriously aku xsanggup nak tgk azri dlm tv smlm. kesian tuhan je tau. dari seelok2 rupa, sehensem2 lelaki, terus terpaksa tanggung derita. 
kesian kan.. nasib baik la kawan2 dier adalah sngt baik. sanggup berhenti kerja semata2 nk jaga azri. 

korang perasan x dlm tv smlm, dier just ckp azri jadi mcm ni sbb kena simbah asid tp dier xceritakan pon mcm mana, siapa dan kenapa azri kena simbah asid ni kan?
aku x kira. aku nk tau jgk knp dier jd mcm ni. kesian kot. aku terus google. ok jap aku bgtau korang skali. ni aku amek dari utusan.

'dia yang kini disisihkan keluarga terpaksa bergantung harap kepada tiga rakan karib yang menyewa rumah untuk menjaganya. Menurut Azri, kejadian malang tersebut berlaku sekitar Disember lalu selepas dia disimbah asid ketika terlibat dalam masalah perselisihan faham antara ahli keluarga.'


Ya allah... smpai jd mcm ni skali. =( 
moga azri tabah utk lalui hari2 akn dtg.

15 comments:

  1. tgk
    kesian kan...
    kene simbah asid
    famili dia dah buang dia
    mengharap simpati dari kawan2 dia lak
    kalo ye pun marah n geram jgn la sampai simbah asid...

    ReplyDelete
  2. ee kesiannya dia..ya allah...tergamak family dia...balasan Allah menanti...

    ReplyDelete
  3. saya sungguh mengagumi 3 orang sahabatnya itu .. selama ini kita selalu dengar teman ketawa senang di dapat, teman menangis sukar dicari. rupa2nya ada lagi orang yang berhati mulia ..! tentu ada hikmah di sebaliknya.

    ReplyDelete
  4. kalau x salah yg simbah asid tu mak dia...:(

    mmg sedih sgt shu tgk smlm... menangis depan tv..huhuh..:(

    ReplyDelete
  5. Liza tgk.. Ya Allah, mmg tak sanggup tgk.. Sambil tu rasa kagum dgn ihsan kwn2 yg setia menjaga Azri...

    ReplyDelete
  6. penah baca dlm metro klu tak salah.
    mak n adik dia yg simbah.
    pasal motor peninggal ayah diorg klu tak salah.

    manusia akhir zaman.

    moga Allah membantu dia. Amin.

    ReplyDelete
  7. mmg sedey tgk tv semlm & sangat terharu bila tgk kwn2 azri sanggup berhenti kerja semata2 ingin membantu azri dlm kesusahan dan sangat memerlukan sokongan..sungguh mulia hati rakan2 azri tu kan..hanya allah jer yg boleh membalas atas kebaikan mereka.. :)

    ReplyDelete
  8. ya allah kesiannyee..harap azri tabah..tersentuh tgk :(

    *tv brape ek awk? sy xtgk la plak..

    ReplyDelete
  9. sngt2 kesian dekat dye..yg shera tau dye trdengar perbualan mak ngn adik dye.. lps tu xtau sbb apa adik dye buka tingkap.. masa tu dye ada kat luar rumah tu terus kene acid yg adk dye simbah. Wallahualam..

    ReplyDelete
  10. siannye die kak.. ensem dulu die.. *gatal kejap*..tapi memang ensem kan..npe la family die snggup wat camtu.. T_T

    ReplyDelete
  11. sempat tgk kejap je, yg ujung..sgt terlupe, padahal dh wt reminder..huhu...
    siannye kt die, smpai cmtu sekali. klu nk buang dr fmily pun buang je la, jgn la smpai mencacatkan die...
    klu la sy berharta, sy nak sgt tlg die...

    ReplyDelete
  12. sedih tgk azri neh .
    moge dy tabah mgharungi hdup dy .
    terharu dgn ktulusan hty shabat dy . mmg sukar na cri shabat mcm neh .

    ReplyDelete
  13. ayu tgk smlm..
    mmg sdih sgt..
    dia kne simbah asid ngn mak dia kn

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...