November 09, 2010

habis madu sepah dibuang..


ni la contoh peribahasa ada ckp, 
habis madu sepah dibuang. 
siap buang bersepah2 lagi. klu difikirkan secara logik dan waras akal, xkan la si pemilik motor bersenang lenang buang moto dorang mcm ni bile dorang da bersusah payah kumpul duit nk beli motor. btol x?

biasa kes mcm ni selalu kes curi motor. lepas si pncuri da dapat ape yg dorang nak, mcm spare part pape ke, nak simpan bt ape lagi kan. bkn motor  dorg. motor plak tgh panas. baik dorang buang je. cis!

semoga mereka2 yg terlibat dlm apa saje acara mncuri ni dihukum! ingat, what goes around comes around. hari ni ko curi motor orang, esok lusa org curi motor korang balik. xpon, klu orang xcuri, tuhan ambik segala harta benda korang balik. time tu baru hegeh2 nk insap.

3 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...