November 26, 2010

nak anak cacat ke?

saya sudah smpai di rumah. yey! td time balik, jln punya la jem. nak bt mcm mane kan. msing2 berebut nak balik rumah berhujung minggu. 
oh! nak mungkutuk jap boleh? td time tgh2 jam tu, kan kereta xgerak. ada la sebuah viva ni kat sebelah kanan kereta saya. kira dlm keadaan berhenti sebelah2 la ni ye. saya tertengok sorang baby perempuan yg sngt comel atas riba mak dia di seat penumpang. rasanya mak dier la kot sbb baby tu kecik lagi. dlm 6 bulan mcm tu la. dorang xtutup tingkat. 

tibe2 saya tgk asap berkepul2 dari muka baby tu. dah pelik, mane dtg asap tu. skali, baru perasan. rupanya asap tu dtg dari mulut mak dier. mak dier tgh hisap rokok. terus tergamam jap. ni xsyg anak ke apa? bahaya kot asap rokok ngn baby. tibe2, saya terpandang plak si driver. mungkin bapak baby tu. pon hisap rokok jgk. sng citer, kereta mereka penuh dgn asap la. terus maki dlm hati. dorang ni ntah pape. kesian baby tu duk garu2 hdung lemas. nasib baik bkk tingkap. tp ttp xelok. 

moral of the story
tlg jauhkan asap rokok dari baby2 anda sbb asap rokok boleh melumpuhkan kecerdasan pemikiran baby2 tu. kcuali korang mmg sngaja nk anak korang xcerdas.

ok dah sesi mngumpat. heee~ =)
mlm ni adalah sngt mls memasak. sbb nk bebelog dan nk tdo puas2!
jadi, mcm biasa, harusla menelepon teman sejati dikala malas ini.

 
 1300 13 1300. heeee~ =)


4 comments:

  1. Ya Allah,teruk nya parents tuh. T_T

    ReplyDelete
  2. ishhk xpatut btol la dorg tu, cian bby tuu
    *sy klo mls pon drive through sjae mcd tu,ehehe :P

    ReplyDelete
  3. huk aloh, ada jugak mak bapak cenggitu? buruk perangai!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...