October 18, 2010

lagi kisah Rita Rudaini..

Rita Rudaini yang saangat cantek!

 tapi sayang. disebalik kecantikan dan kelembutan yang ada, 
1001 keperitan yang dier terpaksa dier lalui. 
wlaupun dari segi luaran, dari segi paras rupa, dier adalah sempurna.


Meskipun sedang hamil anak kedua, Rita mendakwa dia terus menderita kerana 
sehingga ke detik ini dia berasa, 
kehadirannya tidak pernah diterima dengan baik oleh keluarga mentua.
Malah, kata-kata kejian dan hinaan melalui SMS dan cerita orang keliling menjadikan luka terus merebak, nanah berbisa pecah dan mengeluarkan hanyir membusuk.
Sebab itu, kalau tanya kepada Rita kenapa semuanya jadi semakin teruk dan 
hubungan dengan keluarga mentua tidak pernah pulih,
semuanya adalah kerana dia belum dapat lupa akan kata-kata nista 
yang selama ini dituju kepadanya. 
Sebab itu, untuk melupakan segala-galanya bukan mudah. 

“Saya kena ambil masa dan sesiapa pun tak boleh paksa saya kerana hanya saya yang menanggung segala tekanan ini. 
Ditambah dengan sikap keluarga mentua yang terus-terusan mengata, 
menghina dan memburuk-burukkan saya selama dua tahun ini, 
macam mana kami hendak berbaik-baik dengan mudah?,” 
Rita berkata demikian, minggu lalu. 


dan bagi aidil, cinta utk rita ada cinta utk selama2nya.

“Saya tak boleh hidup dalam keadaan macam ini. 
Saya tak boleh bahagia kalau keadaan isteri dan keluarga saya masih tidak berbaik-baik. Saya dan Rita telah melalui perjalanan yang panjang untuk menjadi suami isteri. 
Kemelut yang berlaku ini adalah cabaran rumah tangga kami, 
tetapi tidaklah sampai mahu bercerai berai. 
Apa yang penting cinta kami masih kukuh, tambahan pula kami akan dapat anak lagi. 
Selepas dapat tahu Rita mengandung lagi, saya semakin sayang dan seolah-olah tidak mahu lagi berpisah dengan dia dan Rayyan. 
Tak ada sebab untuk saya tinggalkan Rita. 
Dia isteri saya, ibu kepada anak-anak saya, 
saya akan terus menyayangi dia sampai bila-bila, ke akhir hayat saya,” kata Aidil. 




note: herm.. kecian kan dorang. bg aku, dari segi luaran, memasing adalah anugerah ciptaan Allah yang sangat indah. 
cantik dan hensem. tapi syg.. mungkin Dia sedang menguji. 
moga kalian terus tabah. 


4 comments:

  1. tula...cabaran hidup berumahtangga tanpa restu kan..hopefully one day semua ok

    ReplyDelete
  2. kesiannyer.. alhamdulillah me n keluarga mertua baik jer.. lagi2 rumah kami selang 1 rumah jer...

    ReplyDelete
  3. kak kancil bilu,
    tu la.. kdg2, permulaan kawin la penentu jalan rumah tangga kt utk masa depan.
    sbb klu starting yg xbape best ni la yang ssh skit.

    cute mum,
    amin.. alhamdulillah.. semoga akak terus bhgia ye.
    dekat plak tu. sng btol. ade pape, xrisau sngt kan kak.

    ReplyDelete
  4. cabaran dan dugaan dalah rumahtangga ada bemacam2 kita yg mengalamihendaklah haruslah bersabar menempuhinya

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...