September 30, 2010

Couple itu berdua, bukan bertiga


tgk tajuk pon da tau kan nk cerita ape kali ni. =)
tp, xsemua org tergolong dalam kategori ni. sbb ade stgh org mmg suke couple ramai2. 
mgkin boleh bt dorg rasa, Oh! aku paling hebat! eh jap. entry kali ni xde kaitan dgn hubungan suami isteri aku ngn encik afiq ye. kang ade hati2 yg busuk ckp, nadia ni apehal tibe2 cerita pasal cinta triangle ni? afiq ade awek lain ke? oh..no..no..no... =) 
entry utk bercerita sj.. tp mgkin entry ni agak panjang k0tt. sbb cinta kan luas maknanya.
korg, setuju x klu aku ckp, dalam 1 perhubungan cinta, 
msti ada cabaran dan dugaannya. 
contohnya family laki xberapa berkenan dgn si perempuan sbb pkai seksi. 
family pmpuan xsuke laki tu sbb xde keje..
xpon, bercinta tp jarang sesngt berjumpa. dan, beribu2 lemon lagi la dugaan. mau mati eden nk senarai semuonyo..
tapi, dlm banyak2 dugaan, dtg la dugaan mcm mane pon, insyaallah korg sbgai pasangan kapel boleh harungi dgn tabah
KECUALI,
ada cinta ketiga.
sbb, bile ade org ketiga, korang akan bermain dgn 3 hati and 3 perasaan yg berbeza.
tang ni yg paling ssh. sbb, hati manusia lain2. contohnya, si ali sdg bercinta dgn si aminah. tibe2, si ali terjumpa balik ex gf dier name ani yg 4 tahun da xjumpa kat dlm fesbuk. 
nak2, fesbuk kan sume hadow.. gambar ado, email ado, semua ado la. terbit la kmbali cinta antara mereka.
then, beramah mesra la mereka kembali. 
bile cinta triangle ni berlaku, sape yg ptt dpersalahkan? 
msti la korg akan ckp, si ali. sbb dier start dlu. sape suruh dier gatal nk berhubung dgn si ani balik. syg2 ku sekalian, 
org yg xberada di situasi mereka boleh berkata macam2 dgn persepsi yg berbeza2. 
tp, sbnrnya, utk maintainkan hubungan cinta, kt kena nilai dari semua segi. 
contohnya, ali layan si ani balik mungkin si aminah sibuk. asyik duk berblogging je. 
ali msg xreply2. mgkin sbb ani ni kedekut giler nk mmpus. semua bnde ali je yg belikan. mgkin sbb ali berpisah dgn ani dulu2 sbb si ani excident, tibe2 hilang ingatan. now da pulih. ataupon, ali terpaksa tinggalkan ani dulu2 sbb xde duit nk topup, last2 jual fon.
ok da2, rumit kan cinta ni? rumit klu kt bt rumit. 
ok skrg meh aku cerita bab aku plak. mgkin korg boleh jadikan panduan. 
ceh! mcm bagus je nadia ni kan? tlg geli skrg..huhu =)
antara 'keyword' agung yg aku pgg dan sntiasa ingatkn diri aku, 
klu korg bercinta dgn sesiapa sekalipon, wlaupun korang rasa korang la pling cantek, paling pandai masak, paling bijak singgahsana, paling mengancam, paling cun habis, paling rajin, dan segala mak nenek paling yg boleh bt korang rasa, pasangan korg konpem2 xkn tinggal korg dan dier akan menyesal abes klu korang tinggal dier, 
Oh baby! anda silap..jgn terlalu yakin syg2 sekalian. 
wlaupon seperfect mane pon korang, 
hati manusia boleh berubah sekelip mata saje. percaya la ckp aku ni. 
lebih baik kt xletak keyakinan tu terlalu tinggi. letak biasa2 da la. 
mmg syg, mmg cinta, tp.. hati kt perlu ruang utk diri sndri. 
korang xleh letak 100% kepercayaan dan kasih syg pada pasangan korg sbb.. 
contohnya korg cinta mati abes la ni, tibe2 kantoi bf korg ade spare lain.. 
xke merana hati berulam jantung namanya. korang ingat senang ke hati boleh pulih? 
boleh jiwa kacau tau! =)
ok da, bnyk benor da aku mmbebel. korang pon da naik bosan. 
cukup dulu kelas kt utk hari ni tentang cinta. huhu.. =)
mgkin esok ade kelas tentang clash plak. hahhaha
renung2 kan, selamat beramal!!! 




note: suka x klu aku bt entry2 mcm gini? ke bosan? klu xsuke, bgtau tau. 
xmo bt lagi da pasni. kang korg menyampah dgn aku. 
tp entry ni utk peringatan aku jgk..=)


11 comments:

  1. oh no!
    cukup kekanda seorang
    da perfect :D

    kie-yu doakan smuga cik nadia kita dgn en. afiq berbahagia hingga akhir hayat yek
    *eh macam ucapan untuk pengantin baru plak hee

    ReplyDelete
  2. salam...

    saya suka entry ni... memang best...

    kalau terlibat dalam cinta bertiga ni memang parah... banyak hati akan terluka... jadi, selagi lebih elak cubalah elak...

    ReplyDelete
  3. salam perkenalan...
    emm...sy stuju dgn entry nih....hati tuh mampu dibolak balikkan oleh Allah S.W.T dgn skali gus sahaja...kita tak mampu untuk menongkah takdirnya jika itulah suratan buat kita...andai hati mampu menjadi sesetia ombak yang menghempas pantai...andai kita seperti matahari dan bulan...saling berjauhan tapi memerlukan...betapa indahnya cinta.... =)
    risau pun ada soal hati...sukar untuk diterjemahkan...huhuhuhu

    ReplyDelete
  4. kieyu, jaga kekanda kieyu sebaik mgkin ye syg.
    hdup mmg kena ade give and take, baru adil.. =)

    to shera, wslm..
    xde sape yg snggp cinta 3 penjuru..
    tp mgkin 4 penjuru lebih hebat! hehe

    ReplyDelete
  5. hi farhah..
    comment yg cukup mndalam makna dier..
    stuju! dan, kt pon tetap kena bersedia.
    yang atas lebih tau ape jln terbaik utk hidup kt. ikut dan nikmatinye..

    ReplyDelete
  6. InsyaAllah 1 taun 1/2 lgi bru boleh nobat sbagai cikgu sy nih...x abis tauliah g...heee...jiwa sy tngah kacau tetiba terbaca entry nih...komen sy mendalam sbb skang nih minda sy hnya ada ion2 negatif mengenai org ketiga trhdap 'dia' huhuhu...wajarkah sy pkir cmtu? huhu

    ReplyDelete
  7. alamak!
    maaf la klu entry ni bt farhah jadi jiwe kacau..
    xde niat utk tuju pada sesiapa..
    hny dlm mood bercerita.. =)

    ReplyDelete
  8. eh...jiwa sy mmg sedia kacau dah...heee...tetiba bca entry nadia ni wat sy terfikir tentang takdir tuhan...hnya doa mampu mengiringi kalau kta hendakkan yg terbaik kan...thanks coz wat entry yg berunsurkan nsihat nih...suka sy baca... =)

    ReplyDelete
  9. love this sys. sy respon entry awk kt belog sy. ngeee ;D

    ReplyDelete
  10. alynn..... tq so much for the really great feedback!!! terharu seh.....

    ReplyDelete
  11. dni pon nak deen sorang je.. hehe.. blogging tapi tak penah abaikan deen.. kami kapel dah 5 tahun. eh... insyaAllah tahun depan kawen :D hehe... nak habiskn stdy dulu. kacau kalo kawen masa study. dni banyak main pasal ;p\


    semoga kita semua bahagia!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...