November 09, 2012

kisah cinta monyet nadia dan syafiq #2

sambungan dari # part 1



“nak join pik?” kata epi, salah seorang kawan kami yang lain.

Lelaki itu hanya menganggukkan kepala tanda mengiakan sambil memandang aku. kami berbalas pandangan. gulppppp. 

“ eh, angguk je? Takde mulut dah? Ingatkan tadi hebat sangattt. Cehhhhh.” Aku berkata sorang diri di dalam hati.

Aku bernasib baik. mamat si mulut celupar itu bukan satu kumpulan dengan aku. aku menarik nafas lega kerana risau, kang tak pasal-pasal aku sound dia free-free bila teringatkan perbuatan dia terhadap ila, kawan baik aku. aku bermain bola katok seperti biasa tanpa menghiraukan lelaki berambut belah tengah itu.

“ yaa, hensem kan budak baru tu? Muka dia macam zizan ning kan?”

“ hah? Celah mane zizan ning pon ya tak tau ila niii. Ila suka dia ehhhh?

“ eh tak la ya. Tapi ya, ramaiiii gile kawan-kawan kita suka dia. Semua cakap dia hensem. Rambut belah tengah yaaaa, macam tomok newboyz pon ye. Ila rasa kak ayu suka dia la ya sebab kak ayu selalu tanya ila pasal budak tu.”

“ oh ye ke la? Jangan percaya sangat dengan kehenseman lelaki ni laa. Biasa lelaki yang muka hensem ni playboy. Ya tengok muka dia pon ya tau dia ni kaki perempuan laa. Tapi kalau ila nak, ya boleh tolong rekemenkan.”

“ ish ya ni. Ila tak nak la. Mulut suka mencaruttt ya.”

Di suatu petang, 

“ Cukup tak semua orang? Dah boleh start main belum?” tanya nadia kepada kawan-kawan yang lain. 

“ dah dah, jom bahagi kumpulan.” Kata along, salah seorang kawan lelaki nadia. 

“ kumpulan along 6 orang, kumpulan nadia 6 orang. Kumpulan kaw start dulu. Ok? Sape kumpulan aku, korang bersedia tangkap bola. Aku baling, boleh? ” tanya Nadia.

Semua menjawab tanda setuju.

Aku berdiri memegang bola sambil menunggu salah seorang wakil pihak lawan datang untuk memukul bola sebagai permulaan sebuah permainan. Tiba-tiba, lelaki itu berjalan kearah aku sambil memegang kayu kriket. Gulpppp. Apa yang aku faham, dia adalah permain pertama yang akan memukul bola untuk kumpulan dia. Aku bersedia. 

Contoh posisi si pemukul dan si pembaling bola. Gambar dari google. Bukan khazanah aku.

Lelaki itu di bersedia di posisi untuk memukul bola sambil memegang kayu kriket manakala aku bersedia untuk membaling bola.

Gedebuk!

Satu bunyi yang sangat kuat kedengaran. Semua kanak-kanak mula panik.

“ sakit la bodohhh! “ 

nadia menjerit sambil menahan kesakitan di dada. Mamat itu tanpa sengaja telah memukul bola itu dengan sekuat hati kerana beliau berharap, bola itu melantun sejauh mungkin tetapi malangnya, bola tersebut tersasar tepat ke dada nadia.  Nadia menahan kesakitan dan matanya mula berair. Muka lelaki tersebut berubah merah padam. mereka tidak pernah bercakap, hanya sering berbalas pandangan tetapi kali ini, dia tanpa sengaja telah melakukan kesilapan.


# bersambungggggg lagiii. kehkehkeh. kaw tau, sakitttttt gileee wa cakap lu. kaw bayang, bola tengah laju-laju kena rentap dekat dada. nasib baik masa tu wa baru darjah 5. di dada wa belum punya apa apa. T___T dan nasib baik takde apa apa kesan sampingan selepas kejadian itueww di dada wa ye laaa mana la tau kot kot dada wa terbantut. kalau tak, kaw hadappp laa dada aku yang flattt sesaje sebab pukulan bola kaww yang maha kuat ituewww. kohkohkohkohhh. (x___X) 
 

18 comments:

  1. hhaha...kelakar2....smbung cecepat ek nadia...baru nk feeling2 tadi, tiba2 bersambung plak...hadoiii...hehe

    ReplyDelete
  2. hahaha.. nadia wat lawak ! tergelak guling2 izfa baca.. memula terkejut beruk, "eh, xkan nadia der pic lama main sesama nie".. kuikuikui..

    ReplyDelete
  3. cepat sambung..
    kelakar gak citer Nadia ni..
    hehehe...
    akak nak tau citer sampai habis...
    kih kih kih!

    ReplyDelete
  4. Ala bersambung la plak..teringat main camtu masa bebudak dulu

    ReplyDelete
  5. ko buat akak gelak la dik..cepat la sambung...ish....

    ReplyDelete
  6. kelakar tau ayat2 last tu.. nasib baik x terbantut, kalau x.. hehehehe...

    ala, cepat la sambung.. x sabar nak tau ni.. dah baca baca novel tau!

    ReplyDelete
  7. ada sambungan la pulok...tgh syok2 ni..

    ReplyDelete
  8. hehe, tgh2 syiokk baca, tiba2 bersambung plak kan. xpe2 sabar tnggu next sambungan. :D

    ReplyDelete
  9. Sebenarnyee... sbb si pik tu dah terbaling kat dada nadia lah, dia kawen dgn nadiaaa... huahuhauhauhuahuaaaaaa (menebus kesalahan kononnn ;p)

    ReplyDelete
  10. nadia please update. dah rase mcm perasaan nk tggu twilight pun ade ni haaaa. hahahaha

    ReplyDelete
  11. huahahuaua...sumpah lawak ni..hilang stress jadi bibik baca citer ni..teruskan2..kalah citer adam & hawa ni..

    ReplyDelete
  12. wahh hambik kau kene kat dada..sakitt oo..hehee

    ReplyDelete
  13. lah bersambung ker?? dah episod mana pulak tajuknya ... ermm....

    ReplyDelete
  14. lawak la cite korang ni...hahahhaa...memory yg takkan dilupakan sampai bile2...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...