November 16, 2012

Melaka, kaw jangan macam-macam T__T

hari ini saya mengikuti lawatan sambil belajar ke melaka bandaraya bersejarah. kehkehkeh. ;D tak payah nak lawatan sambil belajar sangatttttt la. T__T sepanjang aku hidup, kalau tak silap, ni kali ke tiga aku pergi melaka. kali pertama time kanak-kanak ribena, time kedua masa awal-awal kawen saje pergi salan-salan. yang ketiga is siang hari tadi. trip tanpa dirancang. family aku selalu macam tu tau. T__T jommmm memanjang. jom macam semua tempat belakang rumah jeeeee tapi takpe, i memang pantang kalau berjalan. kuikuikui (x__X) kalau plan awal-awal takut tak menjadi nanti frust. kenn. makhluk umat manusia punyaaaaa la ramai. mungkin sebab cuti sekolah kottttt. 


#tantek kan mak sayaaaa? orang selalu cakap saya dengan dia adik beradik. gewamm. kalau cakap saya kakak dia adik memang cari nahasss. T__T tapi saya pasrah jeee. sebab saya syak dorang rabun. kuikuikui ;p



selalu kalau datang melaka mesti nak posing depan A'Famosa dulu kan. konon-konon nak bagitau, saya dah sampai siniiii. hewheww ;)) tapiiii, hoiii. panas dan rimas ketiakkkkk. kalau kaw datang sini, makeup tebal-tebal, pakai heel bagai, memang menyesal abis. mungkin sebab kitorang 'rajinnnnn' mendaki bukit dari belakang, naik gereja St.Paul, lepas tu turun ikut A'Famosa ni. kaw tau tak kalau kaw ada besi dalam kaki, bila kaw jarang exercise naik turun tangga konon sayang lemak tak nak bagi mencair, kononn T__T jadi, bila kaw kadang-kadang naik turun tangga, kaw akan rasa besi tu macam bergesel antara satu sama lain. permulaan je la, lepas tu tak rasa dah. cehhhhhh. konon nak korang kesian. padahal merintih je lebih kalau berjalan tempat-tempat sejarah ni kann. cer dalam shopping complex. kohkohkoh.


kaw tawwwww, setiap kali masuk gereja St.Paul, aku memangggg suka amek gambar dekat dalam ni sebab dia punya ukiran batu memang klasik abissss. rasa macam bila amek gambar, gambar tu akan jadi wahhhh seninyaaaa. kaw paham tak? tak paham kaw memang kena cuba pegi amek gambar dekat sini baru kaw paham feel aku cakap tu. ;p beriaaa aku amek gambar kaw tahuk. T__T salah satu gambar kat dalam gereja ni adalah, 


kaw tengokkk, cantikkkk kan batu-batu dan ukiran dinding tu? santekkkk sangattt. rasa macam nak amek gambar dekat setiap batu besar yang ada dalam tu. dan aku pon dengan memandainyaa buat mazhab sendiri bila adik aku tanya, "

"kak, ni batu apa?"

kaw tau aku jawab ape? 

"kakak rasa ni pintu gereja ni dulu-dulu."

boleh? dan adik aku pon beria percaya. dengan mak mak aku sekali percaya. kahkahkahkah. ;) dari gereja ni nak ke A'famosa dekat bawah tu kannn kena turun tangga kann. lepas tu sebelah tangga yang kita lalu nak turun tu ada kubur orang belanda kann? dan tiba-tiba ayah aku cakap, 

" tadi yang batu besar dorang sandar dekat dinding tu nisan kubur-kubur belanda ni la. dorang cabut dari kubur asal dan letak dekat situ. papa baca dekat wall dalam gereja tu tadi. kakak nampak tak? "


gulpppppppppp. WTFishcakefishball betull. kaw tau tibe-tibe aku boleh terbayang macam-macam. kaw tauuuu kannnnn kubu dan gereja ni tahun bila lagiii. eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeiiii serammmm kaw tau tak. tapi aku steadyyy. takkan aku sebagai seorang kakak akan tunjuk ketakutan aku depan adik-adik aku, tak machoooo la babe. kehkehkeh. 

lepas tu boleh kononnn nak berkongsi pengetahuan am dan keseraman yang dialami, aku dedikkkk share gambar ni dekat instagram dan kaw tau apa kawan aku bagitau? baca yang dalam kotak merah. T__________T


" and ade di antara batu2 tu dibuat menggunakan abu si mati selepas dibakar mayat mereka. batu tu yg batu kecik kat tepi lubang dalam." - Wan Taufiq Hafifi.

choiiiii choii choiiiiii. seram berlipat kali ganda. T_____T moral of the story, aku sangatttt menyesali siap gosok pegang pegang bagai. nauzubillah mintak jauh segala malapetaka. 

dalam kereta, tiba-tiba adik perempuan aku boleh cakap ape tau? 
" kak, cer kakak tengok gambar kakak yang tadi. nampak macam ada orang pakai baju putih berdiri dekat sebelah kakak dan pegang tangan kakak kan?"

hoiiiiiiiiiiiiiii rasa nak mawahhhh. jangan nak macam-macam bolehhhhh. T___T


12 comments:

  1. alah... kalau ada hantu... dah lama dah dia kacau bebudak yang dating ala -ala amerika kat situ kan beb? hahahhahahahha

    ReplyDelete
  2. salam kak :)
    Emma dari KL, urm dekat tak tempat tu dengan ktm ker.. takut kete x de je next week.. hehehe

    ReplyDelete
  3. Hhahaha...!!
    Klakar plak nadia ni
    Ye, tmpt camni kne 'jaga' gk kan? ;)
    Takpe, pasni dh tau..xbuat dh...hehe

    ReplyDelete
  4. kehkehkeh... tu lahhhh camwhore sangat kan. hahahah

    ReplyDelete
  5. tpt asal incik hubby akak nih

    p/s psl photoshoot tuh memg akak nk sgt2 pergi tp kne tgk jdual akak dlu..kang akak bantai cnfirm dgn nadia skali tgk clash dgn program...mti akak...pe2 pun nti akak dgn nadia ye :)

    ReplyDelete
  6. haha, mcam2 la nadia ni..tp siyes, u're gorgeous..hehe ;p best la p jenjalan jer, ce ajak syu g gk sakli2 tu..hehe

    ReplyDelete
  7. mmg batu tu batu nisan diorg..haritu p pon naik seram bile dpt tau..hohohoho

    ReplyDelete
  8. Melakaaaa....... Melaka best kan kan...

    ReplyDelete
  9. Assalamualaikum nadia, bestnya ronda2 melaka.
    eh knp boleh terkeluar citer seram ni? mmg ada ke kes dulu2?
    seram pula jadinya

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...