December 20, 2010

sila pergi kelantan :D

selamat pagi isnin kawan2! :)
korang pernah pegi kelantan x? klu pernah, korang pernah x dgr sejenis kueh bernama kueh beko?


cara nk pronoun name kueh ni adalah mcm ni,

beko = bear core *baca dalam slang omputih.

ok boleh semua? ;)
apa yg aku nk bgtau korang adalah, kueh ni adalah sngt sedap. mmg  stiap kali bile aku mkn , siap boleh teringat2 la. tp aku xtau la plak korang smpai boleh teringat2 mcm aku jgk x. huuuu~


dan kueh ni bersepah2 ada jual kat kelantan terutama kat area pasir putih. kat tepi2 jalan yg berasap bagai tu btol la. mane x nye dorang masak guna sabut kelapa je kot. 
jadi lepas ni, klu korang g klate, korang ckp mcm ni ye,

"abe, nok kueh beko so!" :)

5 comments:

  1. ye ke sedap?
    kat kelate je ade?
    nadia, bile nak gi Kelate lagi?
    nak kirim kueh beko so...
    hehehehe....

    ReplyDelete
  2. saya teringin sangat nak pegi Kelantan tapii hajat belum terlaksana.. hehe

    Bertandang daripada blog en.Ben untuk merapatkan silaturahim antara kita. Slm Ukhuwah
    Saya follow awak---> 689 (",)

    ReplyDelete
  3. oghe klate..sure2 la tau kuih beko ni..huhu..byk kali dah makan..sedap gak la..

    ReplyDelete
  4. org banda pggl bingka pulut..buat dari tepung pulut,kelapa,gula,telor...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...