January 02, 2013

jumlah sumbangan setakat 1.1.2013

Alhamdulillah, dah masuk hari ke 15 masing-masing gigih mencari sumbangan. aku percaya, bukan senangggggggggggg orang nak bagi sumbangann. bukan senangggg. standard babe. duit adalah keperluan terrrrrpenting dalam hidup kita. duit takkan pernah cukup walau sebanyak mana kita ada. lagi banyak kita dapat, lagi banyakkkk kita habis. 

banyakkk benda baru aku belajar sepanjang 15 hari ni. tapi percayalah, aku sokmoooo mengingatkan diri aku dengan kata-kata ni. kaw nak rezeki kaw sentiasa dipermudahkan, kaw jangan kedekut dengan mak ayah. langsung jangan. sekali kaw bagi mak ayah, dua tiga kali ganda Allah gandakan rezeki kita. cepat atau lambat, tu semua kerja Dia. kita je tak perasan kadang-kadang. 

selain untuk bahagian mak ayah, derma palingggggg ikhlas kaw bagi dekat sape-sape sangattttt membantu memperluaskan rezeki kita. betullllll. dia bukan banyak mana jumlah kaw bagi, tapi dia macam walaupun kaw bagi sikit tapi kaw betul-betul ikhlas. ikhlas yang bukan hanya pada mulut saya ikhlas tapi jauh dalam sudut hati, kaw mendoakan kesejahteraan si penerima. haaaaa, mujarab sangatt Ya Rabbi. aku yakin, sehari dua, konpemmmmmmm rezeki kaw datang dari banyak arah. perasan dengan tak je. hebat kan kuasa Allah? Dia yang maha pemurah lagi maha penyayang. :)

ok berbalik kepada jumlah sumbangan terkumpul, 

19, 20, dan 21hb December boleh tengok sini.
22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, dan 29hb December boleh tengok sini




# untuk sumbangan 30.12.2012, RM0 T__T
Jumlah kutipan 30.12.2012: RM0 T__T.

# untuk sumbangan 31.12.2012, RM10+RM30.
Jumlah kutipan 31.12.2012: RM40.00.



# untuk sumbangan 1.1.2013, RM5.00+RM200.
Jumlah kutipan 1.1.2013: RM205.00


Transaksi setiap hari. 
 

1. Jumlah kutipan 19.12.2012: RM55.00
2. Jumlah kutipan 20.12.2012: RM235.00
3. Jumlah kutipan 21.12.2012: RM504.00
4. Jumlah kutipan 22.12.2012: RM55.00
5. Jumlah kutipan 23.12.2012: RM50.00
6. Jumlah kutipan 24.12.2012: RM50.00
7. Jumlah kutipan 25.12.2012: RM80.00
8. Jumlah kutipan 26.12.2012: RM130.00
9. Jumlah kutipan 27.12.2012: RM5.00
10. Jumlah kutipan 28.12.2012: RM0
11. Jumlah kutipan 29.12.2012: RM0
12. Jumlah kutipan 30.12.2012: RM0
13. Jumlah kutipan 31.12.2012: RM40.00
14. Jumlah kutipan 1.1.2013: RM205.00

__________________________________ 
TOTAL: RM1409.00

terima kasih kawan-kawan. :') moga makin ramai yang sudi bantu anak-anak yatim ni.


 

  Rasulullah bersabda yang bermaksud : 
"Apabila mati anak Adam maka terputuslah amalannya kecuali tiga perkara, sedekah jariah, ilmu yang bermanfaat dan anak yang soleh yang akan mendoakan untuknya. "

jika sudi, hulurkan sumbangan anda ke,


hanya Allah saja mampu balas semuaaaaaa kebaikan kalian. :))

 

16 comments:

  1. Alhamdulillah kutipan makin meningkat, ena tumpang gembira.. sebak ena tengok budak2 tu.. entah la... sedih sgt2 mengenangkan nasib anak2 yatim ni

    ReplyDelete
  2. terbaik wey semoga Allah melimpahkan rezeki pada si penderma..

    ReplyDelete
  3. wahhhhh, byknye nad!!!...alhamdulillah...;)

    ReplyDelete
  4. Assalamualaikum...
    alhamdullilah syukur. ramainya beri derma. syukur sangat masih ramai yang sudi membantu kita semua :)

    ReplyDelete
  5. ligat memikirkan camne nak tambah lagi dana yang ada tu...hope dipermudahkan semuanya...

    ReplyDelete
  6. dear, congrats dengan kerja amal ni.. semoga mereka dan family kamu diberkati Allah... =)

    ReplyDelete
  7. Alhamdulillah makin lama makin bertambah

    ReplyDelete
  8. Salam nadia,akak sedang cuba mencari lagi.akak.ada buat entry utk.rumah ank yatim ni.lagi.satu nak tanya,nak bayar bila ye duit tshirt

    ReplyDelete
  9. moga makin bertambah :)
    rezeki anak2 yatim

    ReplyDelete
  10. Salam nadia sayang..sukernya baca entry nih..Alhamdulillah...

    ReplyDelete
  11. alhamdulillah, moga makin bertambah

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...