Lazada Malaysia

May 21, 2013

Firefly Airlines

sambungan dari entry #TSDayOut to Skypark Subang with Firefly and SimFlightKL dan Skypark Terminal di Lapangan Terbang Sultan Abdul Aziz Shah Subang sebelum ni, 



heyyy mukaddimah cite kena power, sebab tu awal-awal lagi aku letak gambar pramugari cantik-cantik supaya bila korang baca cite aku, korang pon dapat power sekali. kuikuikui. ;) cantik kan? meh aku share dengan korang satu cite eh. sebenarnya, masa kecik-kecik dulu, aku sokmooo tau berangan nak jadi pramugari. sebab, pramugari kan cantikkkk je semua, boleh hari-hari fly. best kannn. tapiii, jangan kata nak jadi pramugariiii, nak jadi pelayan restoran pon belum tentu lepas. kehkehkeh :p muka macam kawah gunung berapi ok! :p tapi mungkin rezeki aku, sempat la jugak merasa keje dengan Jetstar Airline bahagian reservation and ticketing dorang. :))



ok berbalik kepada Firefly, haaaaa. dorang sangatttt sinonim kan dengan warna oren. asal Firefly je orennn, asal oren je Firefly. ;)


gambar cantik dekat atas ni semuaaa credit pada nigel, thank you nigel! :)

untuk pengetahuan korang, dalam Malaysia, main hubs Firefly hanya dekat dua tempat sahaja. satu dekat Penang, satu dekat Subang. dari Penang, dorang terbang ke Langkawi, Kota Bharu, Subang, Kuala Terengganu, Kuantan untuk penerbangan domestik. manakala untuk international, dorang terbang ke Koh Samui dan Phuket di Thailand dan Medan dan Bandar Aceh di Indonesia. 


untuk dari Subang, firefly terbang ke Penang, Langkawi, Alor Setar, Johor Bahru, Kuala Terengganu, Kota Bharu untuk penerbangan domestic. manakala Singapore, Koh Samui di Thailand, Batam, Medan dan Pekanbaru di Indonesia untuk penerbangan international dorang. 


kenalkann, ni adalah Captain untuk Firefly tapii my bad my bad my bad. T___T saya lupaa nama encik captain ni. maafkan saya tuannnn. (-___-') tapi apa yang aku faham dari penerangan mr.captain firefly ni, setiap hari krew yang bertugas adalah seramai 28 orang, bermula dari pagi hingga last flight dorang pukul 11.30 malam. biasa kapal terbang firefly ni mendarat sekejap je dalam 15 hingga 20 minit, lepas tu dorang terus terbang untuk next penerbangan. 

untuk semuaaa jenis penerbangan firefly, setiap penumpang dibenarkan bawak satu beg hand luggage tapi kena pastikan tak lebih 7kg.


manakala untuk check in luggage, 

extra kilos dari jumlah check in luggage yang kita dah amek akan dikenakan caj RM30 per kilos untuk penerbangan domestic dan RM40 per kilos untuk penerbangan antarabangsa.  

 

sape pernah naik firefly? bestkannnnnnnnnnn :)

jadi pada korang semua yang berminat untuk terbang bersama Firefly, selain korang boleh beli secara walk in di Subang Skypark ni, korang boleh jugak beli tiket secara online di website firefly atau korang boleh terus LIKE facebook Firefly dekat sini ye. dorang selalu melanting tiket flight percuma. ;) sila la merajinkan diri selalu bukak facebook dorang ye. wiwiwi ;) bukan kena bayar pon kannnn :)



dan tak sahh jugak kalau aku tutup entry tanpa gambar kitorang dengan salah seorang orang terpenting dalam Firefly Airlines ni. hewhew :) kenalkan, Mr.Muizzuddin Mahmud, Head of Sales, SZB Commercial. :)



12 comments:

  1. salam..wa best..xpernah merasa naik firefly coz agk mahal..pernh merasa airasia n MAS je..huhhu..

    ReplyDelete
  2. Terbaekkkk sayang....
    wiwiwiwiwiw.....
    jom flyyyy...

    ReplyDelete
  3. tak penah terbang dgn firefly lg..slalu air asia je..klau dpt tiket free, boleh laa..hee

    ReplyDelete
  4. lepas nie memang nak naik FF nie .. x nak dah naik AA .. ( mcm selalu naik muahahha )

    nak cuba lak service mereka nie .. ok kan ;)

    ReplyDelete
  5. seronoknya ...hehe.. nak jgk bwk kapal terbang....!!!...huhuhuhu

    ReplyDelete
  6. bestnye nadia.. jelesnye.. terus nak bukak TSdayout hari2..

    ReplyDelete
  7. tak pernah lagi naik firefly =D

    ReplyDelete
  8. kapan ya bisa naikfirefly,,,hehehe

    ReplyDelete
  9. tak pernah lagi naik.. dulu pun berangan nak jadi pramugari sebab leh terbang sana sini.. tapi characteristic tak cukup huhu

    ReplyDelete
  10. fiwit, gambor masuk blog pemes
    bangga!

    p/s: sorry ye, aritu nk cepat.. malam ni baru nk backlink.. tertinggal plak link puan-puan skalian.Harap maklong

    ReplyDelete
  11. Seriously, i thought that i've drop my comment here. Tak ek? Rasa dah smlm tapi after i run through, i haven't seen mine. Anyway, it was nice meeting you guys during the event. FF's (Fahd Fadzly) send his very best regards sbb tangan you bolehkan dia menang gambar hari tue. :D

    ReplyDelete
  12. suka tgk kaler oren tu.menarik jea.hehe

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...