March 05, 2013

YB Yazid Burger, burger besarrrr gile!

gebu tak beger kembang setaman itueww? :p heyyyyy besaaaaa gile. aku syak, dia punya lebar tu lebih kurang saiz ipad. besar sikit dari ipad. seriussss. 


ni haaa gambar perbandingan antara kegebuan kelebaran beger dengan kegebuan kelebaran tangan ida. *ida, kenapa yaya tengok tangan ida lagi lebar dari beger? kohkohkoh #matiiiiiilariiiiiiiii ;p

korang pernah makan beger ni? kalau belum, kottt la kan korang nak try, nama kedai ni YB Yazid Burger. ni dekat shah alam. tak jauh mana pon dari uitm shah alam. kalau contohnya uitm tu sebelah kanan korang, jakel, pizza, kfc tu semua sebelah kiri korang kan. korang terusssss je sampai nampak petronas sebelah kanan. korang nampak je petronas, korang uturn untuk pegi ke petronas itu sebab untuk ke kedai ni, korang kena naik jalan sebelah petronas. dia macam berbukit sikit. korang naik je dengan kete. lepas dua tiga kali bonggol, korang boleh nampak medan selera anjung kalau tak silap aku nama dia. haaa, sampaii. kedai dia dalam medan selera ni. easy mizy kannn. 


pasal harga, dorang kira secara timbang kilo. samaada 250g, 500g atau sekilo. untuk anggaran kasar, 1 kilo boleh makan 6 orang. korang jangan pegi order 1 kilo sorang makan. jenuhhhhh kawww meneran nanti. (x____x) hewhew. macam kitorang hari tu, 10 orang makan, ida order 1.5 kg. jadi kitorang dapat dua beger. satu yang 1kg punya untuk 6 orang makan, 500g lagi untuk 4 orang makan. ngammm. TOTAL: RM60. tapiii, ida suka cheeseee. dia mintak extra cheese. tambah RM5. total semua adalah RM65. harga ni tak termasuk dengan minuman ye harap maklum. :) 


tengok tu tengok. dengki la tuewwww buat tanduk senyap-senyap dekat belakang kan mila. :p haaa cer korang bandingkan kelebaran beger ni dengan kelebaran muka aku. mana lagi lebar. aku rasa muka aku paling melebar dengan jayanya dah. tapi bila jumpa beger ni, hati aku tenang kembali sebab bukan aku je paling lebar. keep calm and boleh makan lagiiiiii. wiiii~ :p

nory punya beger ni 500g. kecik sikit dari tadi.

kalau kaw tanya aku mana lagi sedap beger yazid ke beger bakar yang femes dekat wangsamaju tu. bagi aku dua dua sedap dengan cara masing-masing. cuma kelebihan beger yazid ni, dia besar. jadi kaw akan rasa seronok kongsi 1 beger makan ramai-ramai. betapa besarrrrnya beger ni, nak potong pon gaya dah macam potong kek hari jadi. (x_________x)


orang belanja babe, kaw hidang la apeee, semuaaa sedappppppp! :)))) thank youuu idaaaaaaa. muah muah! :)




28 comments:

  1. assalamualaikum nadiaaa, bestnya ida belanja. baik hati ida. heheheheheheh. nanti nak try rasa situ gak insyallah. korang semua comel comel ♥♥♥

    ReplyDelete
  2. Penangan burger sampai pitamn aku huhu...demammm urat pakej sekali.,.

    ReplyDelete
  3. untungla dpt burger besar dan gebu ghituuu..,uhHUu

    ReplyDelete
  4. besar sgt sgt ni.mmg btol2 kena kongsi.kalau makan sorang. 1 hari pun tak abis nak makan ni.

    ReplyDelete
  5. besar nye...mau tergolek klu makan ni :D

    ReplyDelete
  6. ko jaga beger...akan ku jejak jua ke sana..ko tunggu beger..bulan 4 ni aku dok sebulan kat KL..ko jaga beger....ko jaga....

    ReplyDelete
  7. betul tu...kalo org belanja memang berdouble double sedapppp..........hihihi..

    ReplyDelete
  8. sedapnye nadia, dah la akak puasa ari ni.. boleh pulak dia hupdate pasal beger.. tak kire kene post burger kat johor la cam ni..hee

    ReplyDelete
  9. erk..besaunyaaaa....ni confirm x leh abih ni kan?

    ReplyDelete
  10. burger bakar ke ni?kenapa makanan yang best2 banyak kat shah alam ni??tension,..tnsion//

    ReplyDelete
  11. bestnya ieda belanja...hehe
    besar dik burger tu..terliur tengok..
    nyum3 =)

    ReplyDelete
  12. Sungguh besar n.....nyum..nyum..
    Bila la Mr hubby ku nak bwk mkn buger besar ni...

    ReplyDelete
  13. wah besarnya, ni kalau sapa boleh makan sorang je memang hebatlah hehe ^^

    ReplyDelete
  14. hehehe baru pas bace entry beger yb dr blog ieda...sedap kan...tambah2 ade hirisan apple ijau kat dlm tuh...pergghh.. tp bg nurul..better beger nih lg dr yg wangsa maju tuh...hihihi

    ReplyDelete
  15. kat cni pun ada berger besar mcm ni.. tapi kan tapi x segebu dan sefotogenick burger ini..uniknya birthday potong burger i loike sangat2 nnt nak cuba juga!!

    ReplyDelete
  16. satu burger tu agak2 amnik masa bape lama lah nak habiskan, kan?

    ReplyDelete
  17. nak tergelak kak sya tgk husband nadia wat tanduk gitu..ahahhaa...mmg besar okayh..sgt besar...;))))

    ReplyDelete
  18. kenyang supergaban!!!!! tq ida cantik cute mute... wakkakakkaa

    ReplyDelete
  19. Uisk, kus semangat tengok burger ni.

    ReplyDelete
  20. busat gilos berger tuewwww...kawkawhauliau..

    kat JB berger lbh busat dr tapak tangan takdo laaa, tapi yg tinggi 2-3 jengkal tu ada. kadang tenung berminit2 sbb taktau nak nganga tang mana.

    ReplyDelete
  21. walaupon dekat je dgn rumah ~ tpi x pernah pergi...ahahaha

    ReplyDelete
  22. Nampak menarik jugak beger ni berbanding kami makan bege besaq kat penang ritu... memang tak berbaloi.. huhuu

    ReplyDelete
  23. tak pernah try lagi.. asyik nak pergi tak jadi.. hihi..

    ReplyDelete
  24. masih lagi teringin nak makan burger nie....takat burger bakar tu dah biasa sebab dekat ngan umah..... huuhuhuhu

    ReplyDelete
  25. tu dia...abg nad pun ade penh bwk baik burger mcm harijadi dah..besar..die bli RM 40 punyer

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...