Lazada Malaysia

May 20, 2014

nikmat sebuah ujian :)


to be honest, dah 2 tahun aku peram gambar ni. satu-satunya gambar yang aku rasa alaaaa segannyaaa nak upload T__T deep sangatttt maksud diaa sebab time ni aku belum mampu mengandungkan zuriat untuk syafiq. T____T gambar ni kitorang amek time second anniversary, tahun 2012 hari tu. dan percayalah, ni adalah aksi spontan syafiq. sebab tu muka aku terkejut dan rasa macam alaaaa malunyaaa syafiq buat macam niiiii. (-__-') bukan ada baby pon dalam perut huwaaaa T__T dia spontan tau. tibe-tibe terus dia duduk dan buat gaya macam ni. time tengok gambar ni lepas dapat dari photografer hari tu, terus aku terfikir. kan bestttt kalau betul-betul ada baby dalam tuuuu. baru reall. sebab boleh dikatakan tahun kedua sebuah perkahwinan ni aku rasa time paalingg mencabar kottt sebab orang duk tanyaa tanyaa bila nak ada anakkkk bilaa nak ada anak. kann? T__T tapiiiiiiiii, apakan dayaaaaaa. kita hanya merancang, Allah yang tentukannnn. jadi kami meneruskannnn kehidupan seharian suami isteri seperti sedia kala. teruskan berkasih sayangggggg siang dan malammm mihmihmih. ;))

kadang-kadang, Allah uji kita dengan sesuatu benda yang kita paaaling nak tapi tak dapat-dapat. sebenarnya Dia nak tengok sejauhhh mana tahap kesabaran dan Dia nak tau, sejauh mana kekuatan kita untuk mengakui dan mempercayai qada' dan qadar sebuah kehidupan yang Dia telah aturkan untuk setiap hambaNya. mustahil Dia akan uji kita lebihhhhh dari apa yang kita mampu harungi. :) sampaiii la satu ketika, kita dah lali, dah terbiasaa dan boleh harungi setiap ujian yang datang tup-tup, ehh ehhhh. akhirnyaaaa. :) Dia kurniakan sebuah pinjaman yang tak ternilaiiiiiii tanpaaa sikit pon kita dugaaa. :) time tuuu laa baruuu kitorang tersedar, allahurabbiiiii, manisnyaaaaaaaa penantian selama niiiiii. :')



sayang, semoga dengan kelahiran awak suatu hari nanti mampu membahagiakan dan melengkapkan setiap kurangnya keluarga kita. kuat ye, lagi beberapa minggu jee. :)




kepada semuaaaa kawan-kawan nadia yang masih sedang berusaha untuk mendapatkan zuriat terutama ida dan milo, dengan cukup rendah hati, demi Allah, yaya sentiasa berdoa supaya Allah membenarkan setiap orang dari kita merasa nikmat pinjaman yang tak mampuuu digambarkan dengan kata-kata. Tuhanku, kau izinkanlah keatas mereka merasa betapa indahnya membawa amanatmu sepanjang 9 bulan ini Ya Allah. sesungguhnya engkau maha mengetahui lagi maha mengasihani. Amin. 


37 comments:

  1. Yayaaaaaaaaaaaaa kenapa buat cete sedih.......berair mata nak nangissssssss......amin-amin mudah-mudahan..

    ReplyDelete
  2. Hi Bunga,
    xsabar nak tengok awak keluar,

    Yang Benar,
    Auntie Ida Black

    Hahaha :)

    ReplyDelete
  3. aku perghati je gmbar ko gemukkkk hoi gemukkkk hahaahahaha..nampak 2 kali aku komen tau tau.

    ReplyDelete
  4. Sooo suwit n taching...
    apapun samala perasaan kita ni nadia yg ingin mengecap nikmat indahnya suatu penantian.
    Rezeki nadia da tertulis dan mudah2an rezeki akak mna tau di thn ke 5 ke..hheee

    ReplyDelete
  5. Uwaaaa rasa nk mengandung semula...sbb lepas ni tktaw lg dapat ke tak merasa sekali lgi pengalaman manis tu...allahurabbiii....terus terbayang muka rizqy kat umah...oh anakkkk...

    ReplyDelete
  6. been there!!!....;)

    xsaba nak tunggu baby nadia...;)

    ReplyDelete
  7. gambar atas tu cantik nadia..
    4thn penantian tu memang lama..berkat kesabaran akhirnya doa dimakbulkan..
    moga selamat deliver baby yang omey..
    bila due date??

    ReplyDelete
  8. Alhamdulilah rezeki yaya...kita doakan sama2 utk ida dan mila...amin....sedih akak bca entry ni yaya...x sabar tgk baby yaya...semoga dipermudahkan ya

    ReplyDelete
  9. akhirnya ada baby betul2. suka nya ^__^

    ReplyDelete
  10. hujung bln ni perkahwinan saya masuk ke thn ke 2.yup,masih belum diberi peluang untuk mengandung..sob..sob..sob..sedih
    Tapi bila baca entry nadia nie,saya lega sikit..yang penting saya kena redha..semua tue ujian kan..
    Ok nadia,take care yea..xsabar nak tenok baby korg berdua ^peace^

    ReplyDelete
  11. Pejam celik mata kejap jer rasa tup tup nak kuar dah bunga hikhik..moga selamat semuanya

    ReplyDelete
  12. macam kat Taman Saujana Hijau je tu.. sy pun br lepas maternity photoshoot kat situ...

    btw, sy pun TTC 3 tahun.. sampai dah lali and then tup tup.. Allah bagi berita gembira seminggu lepas anniversary kitaorg yg ketiga...

    ReplyDelete
  13. Sedihnyaaa yaya.pada rara.biar kita tny org " bila nak kawen " daripada tanya " bila nk ada baby " sbb bila dh kawen.tp org tny soal anak.mmg tacing.sedih yg hamat.

    ReplyDelete
  14. Sedih pulak baca. Alhamdulillah rezeki nadia. Nanti dah bersalin update ye. :)

    ReplyDelete
  15. touching...huhu...berkat sabar dan redha...

    ReplyDelete
  16. sweet sgt kedua2 gambar ni,

    oga dipermudahkan segalanya nanti..

    ReplyDelete
  17. berkat sabar nadia..alhamdulillah dapat jugak zuriat

    ReplyDelete
  18. yaya, bila dah lepas bersalin nnt serius rinduuuuu sgt2 time pregnen.
    laluinya dengan penuh enjoy untuk beberapa minggu jer lagi... eeh berpantang kat mana nnt?

    ReplyDelete
  19. tersenyum onie baca entri kak ya.... baby cepat2 tubik dehhhh...

    ReplyDelete
  20. Alhamdulillah... dah sampai rezeki awak... Doakan kami TTCians yang lain pun akan merasa nikmat ni.. Amin...

    ReplyDelete
  21. Dapat rasa apa yang Nadia rasa.. Sebab saya pun masih beluma da rezeki anak. Hope dapat jugak rasa pengalaman seperti ibu lain

    ReplyDelete
  22. Betul. Allah takkan uji seseorang jika dia tak mampu menghadapinya. Dan sememangnya ada hikmah atas semua yang berlaku. Tak nampak sekarang, 4 5 tahun nanti akan nampak. In sha Allah.

    ReplyDelete
  23. that is sooo sweet. sy jelessss!!huwaaa..by the way, congrats sis!!

    http://cikerza.blogspot.com

    ReplyDelete
  24. aminnnnn.. insyaaallah lps ni giliran mereka pulak.. allah bg peluang nadia manja dgn milo dgn ieda .. nanti nadia lah pulak kena layan dia org bila dia org mengandung kan... pikir positif ... sbb kalau sama² mengandung nanti sapa nak layan hahahaha .... aturan allah adalah yg sebaik²nya.

    ReplyDelete
  25. "kadang-kadang, Allah uji kita dengan sesuatu benda yang kita paaaling nak tapi tak dapat-dapat. sebenarnya Dia nak tengok sejauhhh mana tahap kesabaran dan Dia nak tau, sejauh mana kekuatan kita untuk mengakui dan mempercayai qada' dan qadar sebuah kehidupan yang Dia telah aturkan untuk setiap hambaNya." -->>SO TRUE!!!!

    ReplyDelete
  26. So sweet... alhamdulillah. Rezeki Allah nak kasik, just at the right time kan.. sbb dia sebaik2 perancang.

    ReplyDelete
  27. ishaAllah.. pasti sampai rezeki ida dan milo..

    ReplyDelete
  28. kak. semoga selamat semuanya. sy doakan. :)

    ReplyDelete
  29. Bikin berkaca mataku kali ini Nadia... :)
    Selamat menempuh alam baru!!
    Doa mommy to be makbul.. Doakan kami yg masih TTC ni ya!!

    ReplyDelete
  30. *taknakkomennantinangistapiidaterharusambilnangistepibucumeja*

    ReplyDelete
  31. Doa dr kawan2 sgttt ternilai...mekasih doakan ttcian...mihmihmih

    ReplyDelete
  32. ALLAH ... tahniah sbb sabar :)

    ReplyDelete
  33. touching.. sebab skrg suya pun duk di fasa yg nadiaa penah lalui ni.. bulan 10 ni genap 2tahun.. Arap2 kami dikurniakan kesabaran yg tinggi jugak

    ReplyDelete
  34. Meleleh air mata baca ni. Kitaorg dah nk masuk 3 tahun, bln 3 ni. Bila org tnya, "Dah ada anak?", rasa tak ada apa2. Soalan biasa. Tapi bila org tanya, " Bila nak ada anak?".berdesuppp masuk dlm hati. Apatah lagi soalan tsebut ditanya selepas dapat khabar ada kawan/saudara yang sedang mengandung. Mulut bolehlah beri alasan sambil bergurau. "Allah nak bagi anak kembar terus nanti". Dua tahun kahwin, dua kembar. 3 tahun kahwin, 3 kembar. Muka tersenyum pahit.

    Boleh saja tak jawab soalan, tapi fikir kita ada adab & budi bahasa Org Melayu..terpaksa jawab jugak. Walhal, tak perlu bertanya. Common sense. Semua org nak anak. Bila tanya soalan begitu, nampak si penyoal tidak bijak mengatur soalan.

    Selalunya hati kuat dan sentiasa berfikiran positif bila sebut tentang anak. Ada kala, hati merintih..seperti hari ini. Menangis, tak semestinya tak redha :')

    ReplyDelete
  35. Syahdu saya baca entry ni. Kebetulan tersinggah sini hasil carian pasal buah zuriat. Kerana curious, saya korek korek entry bila akhirnya tuan tanah ni pregnant. Alhamdulillah, berkat sabar tuan tanah.

    Saya sampai ke sini pun kerana kakak saya yang juga sedang menanti tibanya amanah Allah ni. Cuba berikhtiar dengan buah zuriat. Tak sabar nak tengok senyum manis kakak saya kerana perkhabaran indah begini. InsyaAllah semoga diperkenankan.

    Salam buat Bunga, Nadia dan keluarga :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...