September 21, 2012

mari main masak-masak

yeaahhhhh, mood main masak-masak is onnn! ni kejadian semalam. hari ni semua bekas dah licin. T____T menu main masak-masak kita hari ni adalah dadih coklat. senangggg sangat. malas dengan rajin je. (x__x) semua main tuang tuang siap. meh kita buat sama-sama ye. ;D 

bahan-bahan yang diperlukan: serbuk dadih, susu cair, dan gula. yang aku punya serbuk dadih ni nama jelea perisa coklat. ada banyak perisa. korang pilih je perisa apa korang suka. :))




1. tuang 3000ml air dan 1 tin susu cair ke dalam periuk. api sederhana. kacau.
2. masukkan 5 sudu besar gula. kacau sehingga mendidih tutup api. sebab kalau tak, dadih akan ketul-ketul.
3. tuangkan kesemua serbuk dadih ke dalam periuk yang sama. kacau sehingga serbuk-serbuk dadih tadi hancur.
4. tuang ke dalam bekas kecik-kecik. nanti senang nak ngapppppp terus. :)
5. masukkan ke dalam peti ais untuk sejukkan. siapppppppppppppp! :)

lepas dua jam dah boleh makan. tunggu dia betul-betul keras macam dadih.

sekian, terima la rupa dadih coklat yang tak semegah mana dari aku. selamat main masak-masak jugak. bai. :D



8 comments:

  1. wuuuuu. sedapnyeeeee ^_^

    kalau malas buat, nak suruh kak nadia tlg buatkan boleh? hehehe

    ReplyDelete
  2. Uishh... sedap tu.... mmmm.... bila nak buat makan-makan....

    ReplyDelete
  3. senang je buah dadih rupenye... hehehe.. bleh try ni.. tengs Nadia...
    pandai nye dia masak... hehehe..

    ReplyDelete
  4. main2 masak ye..
    bagus2..nak cikit..hihihi

    ReplyDelete
  5. sejukkk ditekak...nyaman ni
    agak lama x buat dadih

    ReplyDelete
  6. sonang jah.. ingt susah.. tp mls.. :P

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...